tisdag, februari 12, 2008

Ketchupröda kisögon

Äntligen! Har jag bokat tid för syntest. Jag har länge behövt glasögon, inte minst i skolan på föreläsningar och när timmarna går framför datorn. Dålig syn kan ju nästan klassas som ett handikapp eftersom det är mycket som blir lidande.

  • Jag ser inte vem som hälsar på mig och hälsar därför inte tillbaka.
  • Jag missar viktig information vid föreläsningar eftersom det tar ett tag för ögonen att ställa om sig från anteckningsblocket till vita tavlan (den är ju inte svart längre).
  • Jag får en rynka mellan ögonen av allt kisande i hopp om att kunna se bättre.
  • Mina ögon blir röda, ketchupröda, av all ansträngning när jag har suttit framför datorn.
  • Jag får träningsvärk i fingrar efter allt gnuggande i ögon och tinningar.
  • Jag förlorar massor av tid varje dag på att blunda hårt för att sedan försöka fokusera på det som jag tittar på.

Nu låter det som att jag är halvblind, men så farligt är det inte. Än. Därför ska jag nu få synen undersökt, sedan väntar bara det svåraste krångligaste möjliga - att hitta och välja ett par glasögon som jag passar och trivs i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi, ja det låter verkligen som det är time att införskaffa ett par glasögon... Det svåraste är att hitta bågar som man kan trivas i och som man passar i. Jag vet själv hur länge jag stod i butiken och provade det ena paret efter det andra. Det är bra att ha med sig nån som är grymt ärlig och därmed kan vara ett bra smakråd. Hade jag litat på de i butiken hade jag sett ut som en tant. *ler*
GRATTIS ännu en gång!
Kram kram!

Villa Viola sa...

Det ÄR time! Jag tar nog med mig Mike i så fall, eftersom jag kan se när han ljuger, haha. Och förhoppningsvis vill inte han att jag ska se ut som Edna eller en fyrtioårig lärare. :)

Tack, igen!
Puss och kram