måndag, september 08, 2008

Söndagsoutlet

Istället för att plugga igår, vilket jag verkligen behövde och vilket jag ångrar idag, så var jag på den nyöppnade outlet-butiken Lager 157 i Hälleforsnäs. Den var faktiskt helt okej. Jag shoppade en hel del som till exempel en blå veckad kjol, vinterjacka (Jenny Hellström, 150 spänn!?), höga-i-midjan-byxor, några t-shirtar och lite till. De hade ett eget klädmärke som fyndigt nog heter just Lager 157 och dessa prylar var rikitigt asbilliga. Säkert inte bästa kvaliten, en t-shirt för 30 riksdaler, men det är ju helt klart värt att ha på mitt mupp-jobb.

Efter att ha spenderat några timmar i butiken och efter att ha fått beställa våra Paninis i den milslånga cafékön körde vi vidare mot Vingåkers factory outlet. Lite skeptiska eftersom vi tidigare gånger nästan aldrig hittat något där, men ändå en aning hoppfulla. Vi skulle ha litat på det tidigare. Det fanns ingenting. Nada. Men eftersom vi ändå var där så passade jag på att leta efter en klänning till det stundande bröllopet på lördag. Men nej. Jag såg ut som en blandning mellan en tant och en bakelse i kreationerna de hade att erbjuda.

Lager 157 - ja.
Vingåker factory outlet - nej.

Eftersom jag uppenbarligen inte pluggade igår får jag göra det idag. Jag blev till och med tvungen att skolka från en föreläsning idag. Och än är jag inte klar. Det kommer bli en lång kväll.

Och straffet för att jag struntar i mina studier och skolkar? En fet vagel på mitt högra ögonlock.

3 kommentarer:

Anonym sa...

min adress är ellies.webblogg.se

Anonym sa...

Vilka fynd! Blir lite avis... ;) Riktigt kul att handla när det är så billigt. Hoppas, hoppas du hittar något till bröllopet! Vi vill ju inte att du ska se ut som en gräddbakelse. :) Kram kram siss

Villa Viola sa...

Jag hittade en supersnygg klänning idag, men jag ska sova på saken tills imorgon. För den var dyr. Asdyr.