måndag, april 18, 2011

Helgen som gått

Den gångna helgen var ganska så full av roliga grejer. Och den gick så snabbt att jag inte ens hann kika in här. Men ibland kan det vara skönt att låta datorn stå några dagar.

Nu är verandan städad och vår-pimpad. Med penséer. Bellis. Ranunkel. Och påskris. Vi premiärgrillade till lunch i lördags. Korv med bröd. Och så en öl till det såklart. Finns det något enklare och godare? Helgen bjöd också på en hejdundrande fest med trerätters, ny kjol och bugg. Och så röda naglar såklart. (Jag vågade inte svart.) Ett gäng Mårbackor är inköpta. Tomaterna kikar upp. Luggen är nyklippt. Och jag har saknat mina fräknar.



2 kommentarer:

Sophie sa...

En vældig fin blog, har du.
Hej!

tinajo sa...

Låter som en härlig helg! Jag ligger efter med allt pga att jag varit borta, men så snart jag hinner så ska det banne mig pimpas i trädgården! :-)