torsdag, mars 20, 2008

April april, jag kan lura dig vart jag vill?

Jag hörde en helt sanslös berättelse på radion idag. Som involverade min frisör.

Hon och en annan tjej driver en frisörsalong tillsammans, ända till augusti, då min frisör tydligen bestämde sig för att kicka ut den andra tjejen utan hennes vetskap. Hon satte hänglås på dörren, bytte lås och ringde till bolagsverket för att ta bort den andra tjejen från ägandeskapet. Tjejen fick inte ens komma in för att hämta sin bokföring och sina personliga saker. Killen som ringde in till radion är tjejens pojkvän och förklarade hela händelsen med att min frisör är med i Jehovas vittne. Vid ett tillfälle ska killen och tjejen ha gått till salongen för att hämta hennes ägodelar men då ska tydligen en präst ha gapat och jagat bort dem därifrån.

Jag frågade mig själv om det är första april och om det är ett dåligt påhittat aprilskämt. Men nej.

Nu frågar jag er, kan jag fortfarande klippa mig hos den här frisören?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå siss!
Jag trodde inte att det var sant när jag hörde det inslaget. Heelt sjukt! Jag ska INTE gå dit igen, det bestämde jag mig för redan när jag hörde inslaget. Känner inte för att sponsra varken henne eller ett sånt sjukt beteende. Så mitt svar till dig är att du borde hitta en ny frisör, det finns andra duktiga i stan.
Kram kram

Sara med H sa...

Vilken sjuk historia! Nä, jag håller med din siss, gå någon annanstans. Tjejen verkar en aning instabil, vem vet vad hon kan få för sig, hon kanske bestämmer sig för att snagga dig nästa gång, ha ha!

Villa Viola sa...

Jag håller nog med er, det är bara jobbigt att hitta en annan lika duktig frisör. Jag har ju ändå klippt mig hos henne i fem år. Men, sånt beteende är inte acceptabelt!