fredag, februari 23, 2007

Långhelg

Inatt sov jag mellan tre och fyra timmar, och de stunder jag sov drömde jag om alla termer och begrepp som jag hade pluggat in till duggan. När jag gick till skolan var jag coollugn, när jag satt och väntade på att läraren skulle dela ut duggan var jag coollugn, men när jag började bläddra i duggan övergick det coollugna till små krypningar i händerna, armarna, benen och tillslut i hjärnan. Jag blev nästan nollställd! Det första jag tänkte var; hur kunde jag förbereda mig så kasst? Efter en stund försvann krypningarna med min besvikelse över mig själv. Det var inte så illa, jag svarade självsäkert på en hel del frågor, men jag chansade också på en hel del frågor. Jag har inte vågat kolla upp de rätta svaren i mina anteckningar än, jag tar smällen, eller förvåningen om jag har klarat mig, sen!

Efter att ha sovit middag, det är så lyxigt att kunna göra det, skrev jag bokrecensionen som skulle vara inne idag. Jag blev supernöjd med resultatet! Så ikväll har jag bara softat och mysigt med kinamat, tv-serierna Dexter och Heroes, och med min Majki. Jag planerar att fortsätta min långa helg, fredag till måndag, i ungefär samma stil. Soffläge, god mat, snask, min dator och framförallt melodifestivalen. Men innan jag kan göra det ska jag åka till Ikea med mamma och styvfar imorgon, det är alltid lika roligt och inspirerande. Alltid hittar jag något som jag släpar med mig hem, är det inte värmeljus så är det en lampa, är det inte handdukar så är det köksredskap.

Innan jag ska sussa nanna ska jag avsluta den här sköna kvällen med att titta på ett avsnitt av Band of brothers på dvd.

Dugga - check
Recension - check

Inga kommentarer: